Infâncias Contemporâneas, Arte e Pedagogias Culturais
Keywords:
Infâncias Contemporâneas Arte Pedagogias CulturaisAbstract
Este dossiê aborda discussões relacionadas às infâncias em interlocução com o campo dos Estudos Culturais em Educação, atravessadas por áreas afins, estabelecendo relações entre infâncias, mídia e culturas das imagens, artefatos culturais como peças publicitárias, propagandas, filmes, jornais, livros, revistas, documentários, programas de televisão, música, teatro, games, internet, redes sociais, etc. Desse modo, configura-se tema de interesse a problematização dos modos como têm sido representadas as infâncias contemporâneas, assim como sua potencialidade para pensarmos na formação de professores/as que atuam com crianças. Tem como objetivo geral analisar as representações de infâncias nos artefatos culturais, bem como contribuir com o debate acerca do uso das imagens enquanto disparadores de discussão seja na prática pedagógica, seja na formação docente; refletindo sobre o entrecruzamento artes visuais, pedagogia e outros campos do conhecimento.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Visualidades
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License .
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 License which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) after the initial publication in this journal, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work ( See The Effect of Free Access).
Every effort has been made to identify and credit the rights holders of the published images. If you have rights to any of these images and have not been correctly identified, please contact the Visuals magazine and we will publish the correction in one of the next issues.