Condução de usuários em sites de relacionamento: a construção da audiência
DOI:
https://doi.org/10.5216/vis.v8i1.18245Abstract
O objetivo dessa pesquisa é identificar os processos de condução de usuários de websites sociais assentados na definição de Web 2.0, via interfaces gráficas, a partir de estratégia voltada para elementos lúdicos, visando o aumento da freqüência e permanência nestes sites, logo, o aumento da audiência. Pretendo mostrar como alguns dos recursos próprios da web, muitas vezes proclamados como libertários, acessíveis, abertos a modificações pela ação participativa da audiência, como no caso da Web 2.0, podem ser utilizados para induzir o usuário à adoção de comportamentos padronizados, possibilitadores de sua captura e controle pelo site em questão, sempre no sentido do incremento da audiência. Nesta perspectiva, a pesquisa dará ênfase aos processos de mediação por interfaces gráficas, aos processos imagéticos e de interações com imagens e à colaboração participativa dos usuários e grupos de usuários no âmbito dos sites pesquisados.Palavras-chave: Interface gráfica, sites de relacionamento, Web 2.0
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License .
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 License which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) after the initial publication in this journal, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work ( See The Effect of Free Access).
Every effort has been made to identify and credit the rights holders of the published images. If you have rights to any of these images and have not been correctly identified, please contact the Visuals magazine and we will publish the correction in one of the next issues.