O lugar da aprendizagem narrativas de uma experiência de representações e percepções culturais
DOI:
https://doi.org/10.5216/vis.v8i1.18236Abstract
Este projeto tem por objetivo problematizar uma experiência de educação patrimonial, planejada e aplicada em 2008, para professores das redes de ensino formal da cidade de Goiânia. Fundamenta-se na escolha de um percurso no centro da cidade, a que se denominou Vila Cultural, como lugar de aprendizagem, do viver, conhecer, socializar e ser. Problematizar a experiência da ação educativa do referido projeto implica rever as práticas pedagógicas por meio do olhar da educação para a cultura visual. Proponho a formação de um grupo focal entre os professores envolvidos nesse projeto para investigar os desdobramentos das experiências nas práticas educativas. Assim, busco analisar o que se convencionou chamar de patrimônio tendo em perspectiva os sentidos de descoberta e apropriação inerentes a contextos e práticas sociais.Palavras-chave: Goiânia, educação patrimonial, cultura visual
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License .
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 License which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) after the initial publication in this journal, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work ( See The Effect of Free Access).
Every effort has been made to identify and credit the rights holders of the published images. If you have rights to any of these images and have not been correctly identified, please contact the Visuals magazine and we will publish the correction in one of the next issues.