Corpo Humano: transformações das formas em movimento
DOI:
https://doi.org/10.5216/vis.v8i1.18234Abstract
Neste projeto, faço um estudo do corpo humano em movimento visando minimizar a dificuldade comum na representação e expressão dos movimentos. Inicio com a filmagem de movimentos envolvendo dança e luta. Analiso os frames das seqüências e desenho as transformações das formas do corpo durante os movimentos, com atenção especial aos membros inferiores. Então, busco uma analogia entre as mudanças e transformações das formas encontradas nos desenhos e as dinâmicas da vida atual. Uso como referência a história da arte, com ênfase no futurismo. Objetivo avançar na representação do movimento para produzir trabalhos, em técnica mista, que expressem a dinâmica contemporânea repleta de sobreposições e multiplicidade. Palavras-chave: Formas humanas, movimento, representaçãoDownloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License .
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 License which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) after the initial publication in this journal, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work ( See The Effect of Free Access).
Every effort has been made to identify and credit the rights holders of the published images. If you have rights to any of these images and have not been correctly identified, please contact the Visuals magazine and we will publish the correction in one of the next issues.