Fotoquaselances: potências trans na divulgação científica em instal-ações - DOI 10.5216/vis.v8i1.18229
DOI:
https://doi.org/10.5216/vis.v8i1.18229Abstract
Fotografias, palavras, dados, jogos e outros autores propondo outros entendimentos e pesquisas no que comumente se denomina divulgação científica, investindo no movimento de produção de sentido nas superfícies, acompanhando a filosofia de Deleuze. Fotografias de intervenções do projeto Biotecnologias de rua. Fotoquaselances em transversos, transfigurações, transgressões. Potência do trans. Trans-formações que ressoam em nossas formas de pensar nas/com/pelas imagens-biotecnologias. Escritaspesquisas a pretender uma potência de levar as ciências para além: dos seus limites; do que está dado; das fixações identitárias; das lógicas de oposição e exclusão.
Palavras-chave: Fotografia, divulgação científica, pós-estruturalismo
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License .
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 License which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) after the initial publication in this journal, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work ( See The Effect of Free Access).
Every effort has been made to identify and credit the rights holders of the published images. If you have rights to any of these images and have not been correctly identified, please contact the Visuals magazine and we will publish the correction in one of the next issues.