Auto-Retratos Da Pós-Modernidade: Cindy Sherman Em “Untitled Film Stills” - DOI 10.5216/vis.v7i1.18125
DOI:
https://doi.org/10.5216/vis.v7i1.18125Abstract
Dividido em três partes, este texto inicia-se com uma breve apresentação do trabalho da fotógrafa americana Cindy Sherman. A segunda parte do texto trata do seu primeiro trabalho, considerado uma referência na arte contemporânea: “Untitled Film Stills” (Fotografias de Cena sem título). Desenvolvido durante o final da década de 70 nos Estados Unidos, o trabalho representa e questiona imagens da feminilidade, construídas ao longo dos anos pelo cinema e televisão, em forma de auto-retrato. A última parte do texto analisa uma fotografia deste trabalho. Sob a ótica da obra “A câmara clara” de Roland Barthes são traçadas análises sobre a questão do auto-retrato e mecanismos de representação da artista.
Palavras-chaves: Cindy Sherman, identidade, auto-retrato
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License .
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 License which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) after the initial publication in this journal, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work ( See The Effect of Free Access).
Every effort has been made to identify and credit the rights holders of the published images. If you have rights to any of these images and have not been correctly identified, please contact the Visuals magazine and we will publish the correction in one of the next issues.