Fanzine: comunicação popular e resistência cultural - DOI 10.5216/vis.v7i1.18121
DOI:
https://doi.org/10.5216/vis.v7i1.18121Abstract
Os fanzines, publicações de fãs, ou aficionados, dirigidas a outros fãs de determinada expressão artística, têm alcançado uma evolução enorme nos últimos anos, em parte graças ao avanço tecnológico, mas também pelo amadurecimento do público e autores, fomentados pelos próprios fanzines. Como veículo de grupos que produzem à margem da indústria cultural, os fanzines podem ser considerados como uma manifestação que se insere no campo de estudo da folkcomunicação. A riqueza dos fanzines está na experimentação de linguagens artísticas e no fomento à produção e veiculação dos novos autores.
Palavras-chave: Fanzine, quadrinhos, comunicação
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License .
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 License which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) after the initial publication in this journal, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work ( See The Effect of Free Access).
Every effort has been made to identify and credit the rights holders of the published images. If you have rights to any of these images and have not been correctly identified, please contact the Visuals magazine and we will publish the correction in one of the next issues.