Crítica de arte: especificidade da arte funerária no Brasil e a interdisciplinaridade das suas formas de exposição - DOI 10.5216/vis.v1i1.17821
DOI:
https://doi.org/10.5216/vis.v1i1.17821Abstract
O objetivo do presente artigo é fazer uma leitura da arte funerária e das suas formas de exposição provenientes de dois fatos: do procedimento adotado para fazer a curadoria da exposição Arte funerária: a produção das marmorarias ddo Estado de São Paulo (séculos XIX-XX), realizada sucessivamente nas cidades de São Paulo (1993), Ribeirão Preto (1995), Goiânia (1998) e Jataí (2000) e da editoração de um folder sobre o Cemitério Santana na cidade de Goiânia (2001). Procuramos, em ambos os casos, demonstrar a possibilidade de poder romper com os espaços institucionais, não se prender a práticas ortodoxas, agir com informalidade, sem com isso deixar de atribuir o devido significado ao mobiliário funerário que guarda um valor artístico.
Palavras-chave: arte funerária, exposição, folder, marmorarias, Brasil
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License .
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 License which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) after the initial publication in this journal, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work ( See The Effect of Free Access).
Every effort has been made to identify and credit the rights holders of the published images. If you have rights to any of these images and have not been correctly identified, please contact the Visuals magazine and we will publish the correction in one of the next issues.